Zápis ze schůze dne 15. ledna a pozvánka na mimořádnou schůzi 12. února
Zápis z členské schůze Bytového družstva DUO dne 15. ledna 2015
a pozvánka na mimořádnou schůzi
Čas zahájení: 19:00 hod.
Účast: dle prezenční listiny: 27 členů BD (Bytové družstvo) DUO vč. 2 plných mocí
Další přílohy: pozvánka, prezenční listina, hlasování o výboru SVJ
- Zahájení schůze - schůzi vede předsedkyně družstva Jana Provazníková
byly podepsány evidenční listy platné od ledna 2015, těm, kdo se neúčastnili schůze, budou vhozeny do schránky, prosím vraťte jeden podepsaný list
- Hlasování související s převodem do OV
- Všichni členové BD souhlasili, že hlasování o stanovách a vnitřní směrnici o rozúčtování služeb pro SVJ bude provedeno per rollam. Návrh na rozúčtování společné elektřiny a výtahů podle bytové jednotky bude upraven ve směrnici. K návrhu stanov a směrnici se budete moci vyjádřit (lhůta 14 dní) a potom budeme hlasovat. Předpokládané zaslání návrhu se odsouvá do doby, kdy bude uskutečněno nové hlasování o výboru SVJ (viz níže, počet členů výboru je také upraven ve stanovách).
- Nový jistič a elektroměr na výtah by pro obě budovy stál 30 – 40 000 Kč (včetně elektrorevize a poplatků PRE). Všichni členové se shodli, že vzhledem k celkovým ročním nákladům na elektřinu (cca 21 000 Kč) nemá tato investice smysl. Případné úpravy zálohových poplatků za spotřebovanou elektrickou energii by se upravily procentuálně.
Proběhlo hlasování o budoucích orgánech SVJ:
- hlasování dopadlo v papírové formě pro jednotlivé kandidáty lehce jinak, než zkušební hlasování zvednutím ruky pro celý budoucí výbor a revizní komisi SVJ
- jeden hlas byl neplatný z důvodu nepodepsání se na prezenční listinu, jeden člen družstva se zdržel hlasování, několik členů BD nehlasovalo pro žádného kandidáta, ve výčtu uvádíme hlasy pro (je potřeba nadpoloviční většina všech zúčastněných, tj. 14 hlasů):
- výbor SVJ:
- předseda – pan Šíd – 13 hlasů, nebyl zvolen
- místopředsedkyně – paní Janatková – 16 hlasů, byla zvolena
- člen – pan Hartig – 13 hlasů, nebyl zvolen
- revizní komise
- předseda – pan Šimek – 17 hlasů, byl zvolen
- místopředseda – pan Beneš – 17 hlasů, byl zvolen
- člen – pan Khomyn – 15 hlasů, byl zvolen
- závěr: bude třeba svolat novou schůzi a znovu hlasovat o předsedovi a členovi výboru SVJ, na domluvení a oslovení nových kandidátů dáváme lhůtu 3 týdnů, prosíme všechny kandidáty, aby si předem rozmysleli, jestli chtějí odměnu za funkci – pokud ano, je třeba o tom také hlasovat.
TÍMTO VÁS ZVEME NA MIMOŘÁDNOU SCHŮZI VE ČTVRTEK DNE 12. ÚNORA V 19:00 V SUŠÁRNĚ.
Na schůzi budeme hlasovat o předsedovi a členovi budoucího výboru SVJ a odměnách (výbor a dobrovolník).
- Jak bylo domluveno na minulé schůzi, měl být zvolen dobrovolník, který bude představenstvu pomáhat s převodem do SVJ. Všichni členové BD souhlasili, že dobrovolník bude vybrán budoucím výborem SVJ ze členů zvolených do nového výboru SVJ. Dobrovolník zatím nemůže být zvolen (viz výše).
Představenstvo v prosinci podniklo mimo standardní činnost následující kroky pro převod SVJ s časovou náročností 16,5 hodiny:
- výběr Agentury Byt pro převod do osobního vlastnictví (1,5 hodiny)
- informační schůzka představenstva s Agenturou Byt (1,5 hodiny)
- hledání informací a zjištění bodů, které bychom si ve stanovách přáli, zaslání současného domovního řádu, informací o rozúčtování a bodů ke stanovám agentuře a následná komunikace s agenturou (3,5 hodiny)
- přepočítání nových evidenčních listů a schůze k nim (4,5 hodiny)
- příprava podkladů pro převod do SVJ (kupní smlouvy, dokumentace) (0,5 hod)
- příprava podkladů pro schůze týkající se SVJ (3 hodiny)
- zajištění Průkazu energetické náročnosti včetně účasti na prohlídce budovy - ohodnocen celkově jako E – nehospodárná. V případě převodu práv a povinností nás kontaktujte, poskytneme vám kopii celého průkazu. (2 hodiny)
- následné kroky a minimální časové dotace:
- agentura v současné době zpracovává stanovy, návrh ale pošle pravděpodobně až po zaslání informace o složení orgánů
- volba výboru a revizní komise SVJ a zpracování výsledků (3 hodiny)
- revize stanov a příprava podkladů pro hlasování per rollam (35 hodin)
- kontrola prohlášení vlastníka (3 hodiny)
- příprava kupních smluv, revize kupních smluv (20 hodin)
- účetní náležitosti převodu (20 hodin)
- příprava nových evidenčních listů (5 hodin)
- předělání internetových stránek, předání všech informací, dokumentů a přístupů novému výboru SVJ (4 hodiny)
- podpisy na kupních smlouvách a jiných dokumentech (2 hodiny)
- předpokládaná práce dobrovolníka:
- domluvení schůzky s agenturou a prohlídka budovy (1 hodina)
- komunikace se členy o stanovách, vyřizování připomínek (2 hodiny)
- příprava dokumentů pro schůze (4 hodiny)
- komunikace s agenturou (chyby ve smlouvách, termín schůze s notářem na ověření smluv apod.) (2 hodiny)
- osobní kontakt se členy družstva a chybějící dokumenty (3 hodiny)
- vyřizování převodu smluv se službami (PRE apod.) (5 hodin)
- další součinnost s představenstvem (2 hodiny)
Časová náročnost pro následné kroky je jen orientační – odhad vycházející ze zkušeností o změně stanov a smluv v roce 2014, nemusí souhlasit se skutečností.
- Závěr
Paní Fousová informovala, že další pravidelná schůze k vyúčtování za rok 2014 bude pravděpodobně na konci března (pozdější termín z důvodu neodečtení všech vodoměrů a měřáků tepla v řádném termínu).
Byl vznesen dotaz na snížení počtu kontejnerů, případně úpravu frekvence vývozu kontejnerů na odpad – předsedkyně navrhla, že počkáme, až přemístí kontejnery na tříděný odpad a uvidíme, jak budou naše kontejnery zaplněné.
Pan Šimek upozornil na nefungující odvětrávání v levé části budovy 1358 a žádá paní Pikovou, která před dvěma roky rekonstruovala byt a nedala odvětrávání do pořádku o okamžité odstranění závady do 14 dnů od vyvěšení tohoto zápisu. V jiném případě prosíme paní Pikovou, aby si domluvila termín s panem Šimkem, který odvětrávání na její náklady opraví a domluví se s ní na dalším postupu. Pan Šimek jako člen revizní komise žádný jiný souhlas nepotřebuje.
Další dotazy nebyly vzneseny.
Schůze byla ukončena předsedkyní družstva ve 21:00.
DALŠÍ INFORMACE MIMO SCHŮZI:
- Úklid pro č.p. 1358 i 1359 zajišťuje od ledna 2015 paní Erika Piková (č.p. 1358). Děkujeme paní Bezděkové a panu Bezděkovi za dosavadní práci.
- Zápis byl doplněn o informace o tom, jaké kroky již představenstvo BD k převodu podniklo.
Dne: 19. ledna 2015 (vyvěšení na nástěnku)
Zapsala: Jana Provazníková, druzstvo.duo@centrum.cz
Ověřila: Hana Fousová, Eva Pivcová